araştırma

Anti-depresan İlaçların Etkinliği Kanıtlanamadı ...

Prozac ve Seroxat gibi dünya çapında milyonlarca kişinin kullandığı anti-depresanlar üzerinde yapılan araştırmalar, bu ilaçların aslında işe yaramadığını ortaya koydu.

Araştırmada, Amerika Birleşik Devletleri ndeki bilgi edinme yasası uyarınca ilaç şirketlerinin bu ilaçlar üzerinde yaptığı, ancak yayınlamadığı klinik deneylerin sonuçları elde edildi.

Bu şekilde değerlendirilen 47 klinik deneyden çıkan veriler ışığında da anti-depresanların, hiçbir etkisi olmayan haplardan (placebo) çok farklı olmadığı belirlendi.

Hava kirliliği anne karnındaki bebeği etkiliyor..

Hava kirliliğinin fetüsü etkilediği ve kirlilik nedeniyle bebeğin yetişkin hale geldiğinde solunum hastalıklarına yakalanma riskinin arttığı bildirildi.

İsviçre'nin Bern Üniversitesinden bilim adamları, hava kirliliğinin fetüsün solunum ihtiyacını artırdığını, hava kirliliğine daha az maruz kalan fetüsün dakikada ortalama 42, daha fazla kalanın 48 kez nefes almak zorunda kaldığını belirttiler.

Philipp Latzin başkanlığındaki ekip, havadaki ozon ve azot dioksit seviyesi ile havada asılı kalan parçacıkların sayısını göz önüne alarak 241 bebek üzerinde araştırma yaptı.

Sol kulağı iyi duyabilen daha zeki..

Sol ellerini kullananların sol kulaklarının daha iyi işittiği, daha iyi işiten sol kulağın da matematiksel başarıyı olumlu etkilediği bildirildi.

Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Şenol Dane, ''Üniversite Matematik Bölümü Öğrencilerinden İşitme Süresi ve Göz Kayma Derecesi ile Non-Verbal Zeka Arasındaki İlişki'' konulu çalışmayı Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri Yrd. Doç. Dr. Çetin Doğar ve Yrd. Doç. Dr. Arif Dane ile gerçekleştirdiklerini söyledi.

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik bölümünden 36 erkek ile 34 kız öğrenci üzerinde araştırmayı gerçekleştirdiklerini anlatan Prof. Dr. Dane, sol kulak işitme sürecinin solaklarda sağ ellerini kullananlara göre anlamlı derecede yüksek olduğunu belirlediklerini ifade etti.

Ilgili Konular:

D Vitamini göğüs kanserini önlüyor

Kadınlarda göğüs kanseri üzerine araştırmalar yapan bilimadamları bazı önemli sonuçlara vardı.
Yeni bir araştırma D vitamininin göğüs kanserinin ilerlemesini yavaşlatmakta önemli etkiye sahip olduğunu ortaya koydu. Araştırmacılar yeterince D vitamini almayan hastalarda kanserin sıçrama ve ölüm riskinin daha büyük olduğunu söylüyor. Göğüs kanseri uzmanı Doktor Anne McTiernan bu çalışmanın çok önemli olduğunu çünkü bu sayede kadınların hastalığı nasıl yenebileceklerine dair bilgiler edindiklerini söylüyor.

Konuyla ilgili benzer içerik


Son yorumlar

Anket

İçeriği paylaş